четверг, 21 ноября 2013 г.

Районний семінар вчителів інформатики: «Формування і розвиток предметної ІКТ-компетентності для реалізації творчого потенціалу учнів»



Комп’ютерізація  суспільства, розвиток ефективних інформаційних технологій, стрімке зростання ролі та значення інформації в сучасному світі спричинили зміни інформаційної складової розвитку науки. Щоб встигати за змінами, людина повинна переробляти величезну кількість інформації, і тому інформаційні технології мають сьогодні пріоритетне значення в усіх сферах діяльності й визначають розвиток суспільства завтрашнього дня.

         Ні в кого не виникає сумнівів, що комп’ютерні технології сприяють активізації навчальної діяльності учнів. Сьогодні саме завдяки цим технологіям відкриваються нові можливості для розвитку та творчості дітей.

         Саме ця думка була основною на районному семінарі-практикумі вчителів інформатики «Формування і розвиток предметної ІКТ-компетентності для реалізації творчого потенціалу учнів», метою якого було формування і розвиток в учнів ІК-компетентності та ключових компетентностей для реалізації їх творчого потенціалу і соціалізації у суспільстві, що відбувся 20 листопада 2013 року на базі Ляшківської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

         Учасників семінару радо вітали в кабінеті інформатики учні 2 класу, які провели екскурсію в чарівний світ його величності комп’ютера.

Вчителі Чехова О.В. та Яріз Д.Д. поділилися досвідом роботи з питання ІКТ-компетентності. Шкільний психолог Байбуз О.Г. провела тренінг «Безпечний Інтернет: міф або реальність?». В ході роботи вчителі прийняли участь у «Психологічному театрі мініатюр», де зображали сценки з життя родин, у яких хтось із членів сімї інтернетзалежний. Виготовляли колаж «Безпека в інтернеті» та складали памятку для батьків «Інтернет – загрози для дітей». В кінці семінару кожен із учасників отримав методичні рекомендації щодо формуванню і розвитку ІКТ-компетентностей.

         Особливої уваги заслуговують виступи учнів. Сергієнко М. організувала віртуальну екскурсію веб-квест «Освіта в Чехії», що проводилася в онлайн-форматі. Пояснила, що метою веб-квесту є вивчення історії та культури народів Європи, зокрема Чеської республіки, популяризація європейських цінностей, оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями та розвиток ерудиції. «Я приймаю участь у веб-квесті, бо переможці не тільки будуть нагороджені подарунками, але й сертифікатами на навчання у Чехії, де я планую навчатися,»- такими словами закінчила виступ Марина.

         В рамках реалізації соціальної компоненти випереджаючої освіти для сталого розвитку в контексті роботи експериментального закладу «Школа сприяння здоровя» учні 10-11 класів презентували створені самостійно відеоролики. Івашко А., Войченко Я., Митько О. під час захиту робіт відзначали, що сьогодні в суспільстві все більше людей боряться за здоровий спосіб життя. Вони не палять, займаються фізкультурою, не вживають алкоголю і наркотиків. Їх головна мета - зберегти здоровя,  щоб бути активними та довше жити.

  Займаючись проектною діяльністю, обдаровані діти розвивають самостійне мислення, уміння здобувати інформацію, прогнозувати, приймати нестандартні ситуації, а також ця робота дозволяє їм відчути впевненість у собі, самоствердитися, відчути радість успіху. Проектно-дослідницька діяльність дозволяє органічно інтегрувати знання з різних областей і застосовувати їх на практиці. Найвищою нагородою будь-якому вчителеві є успіхи його учнів.
 

Розвивати інтерес до дослідницької діяльності необхідно в кожній дитині. Вона стає більш самостійною у своїх судженнях, має свою точку зору і аргументовано вміє її відстоювати. В неї більш висока працездатність. Але мені здається, найголовніше - це те, що у дитини розвивається її емоційна сфера, її почуття, душа. А якщо розвинені її емоції, то буде розвиватися і мислення. А думаюча людина -  це і є та людина, виховати яку ми прагнемо.

Досвід моєї роботи показує, що інформатика - це саме та наука, яка дозволяє розкрити свої здібності кожній дитині.

Успіхи моїх учнів доводять, що при сприятливому розвитку подій учні не припиняють продовжувати поглиблювати і систематизувати свої знання. В деяких спеціальних галузях вони виявляються більш обізнаними. У цьому випадку вчителю залишається тільки визначати загальні напрямки його роботи, надавати методичну допомогу, надавати посилання Інтернету та спеціальну літературу. Тому в своїй роботі я завжди керуюся девізом: «Учитель, навчи учня так, щоб було в кого вчитися!»
=========================================================================

Комментариев нет:

Отправить комментарий