Так, якщо концепція ВЕБ 2.0 була побудована на активних користувачах в таких ресурсах як соціальні мережі, блоги тощо, то під ВЕБ 3.0 розуміють персоналізацію мереж. Іншими словами, соціальні сервіси новго покоління обробляють данні про користувача і підстроюються відповідного до його уподобань. Наприклад, на запит користувача “Покупка спінінгу” система дасть відомості про найближчі магазини снастей для риболовлі.
Розвиток Інтернету відбувається циклічно: на кожен цикл приходиться приблизно 3 роки. Виходячи з цього можна сказати, що підходить до кінця період ВЕБ 2.0 і починається новий період “індивідуального” Інтернету. Згадаємо трохи історії. На самому початку розвитку Інтернету для пошуку необхідної інформації в мережі достатньо було скористатися каталогами (хоча б rambler-ом). Мережа розросталася, контент почали упорядковувати пошукові машини, зараз вже і вони не справляються з цим завданням. Зараз при запиті ми отримуємо не ту інформацію, яка нам потрібна, а списки сайтів де зустрічається даний текст. користувачу необхідно самостійно шукати серед цих списків інформацію, яка йому потрібна. Такми чином виникає потреба в зміні алгоритмів пошуку та представлення інформації.
З розвитком ВЕБ 2.0 в мережі з”явилося багато персоналізованих даних. Ми спілкуємося в соціальних мережах, ведемо блоги, публікуємо фотографії на Flickr, відеофайли на YouTube тощо. Всі ці дані містять індивідуальну інформацію про кожного з нас. Навіть якщо користувач не публікує нічого в мережі він переглядає сайти, і аналіз того що він переглядає дає інформацію про самого користувача.
Якщо якимось чином акумулювати всі ці дані, то є можливість скласти соціальний портрет користувача мережі. І мережа відповідно до цього портрету може підстроюватися.
Поки що це лише в теорії, тому що є багато нюансів. Наприклад ця теорія має підґрунтя якщо в кожного користувача персональний комп”ютер з якого він працює.
Ще однією з ознак ВЕБ 3.0 є персоналізація речей. Поясню ці ідею на прикладі. Скажімо ви бажаєте приготувати піцу, автоматично холодильник аналізує ті продукти які в ньому є, якщо чогось не вистачає він автоматично заходить на інтернет магазин і купує їх.
І це вже зараз є реальністю, що ж поживемо побачимо що буде.
Комментариев нет:
Отправить комментарий